W życiu każdej osoby, która jest szczęśliwym posiadaczem prawa jazdy, przychodzi taki moment, w którym należy dotknąć transakcji polegającej na zakupie bądź sprzedaży auta. W dzisiejszym realiach głównym narzędziem pośrednictwa pozostają portale internetowe. Jak ukazują badania statystyczne blisko 96% osób w celu zakupu, bądź sprzedaży samochodu kreuje sieciowe ogłoszenie.
Pozostałe zjawiska marginalne dotyczą sprzedaży bezpośredniej na miejscach takich jak giełda samochodowa oraz tworzenia ogłoszeń prasowych. Cała sztuka polega na tym, żeby w internetowych czeluściach nie zetknąć się z handlarzem – cwaniakiem, którego celem jest zazwyczaj naciągnięcie klienta. Dziś podpowiemy w jaki sposób rozpoznać ogłoszenie wywodzące się wprost od takiej osoby.
Większość portali motoryzacyjnych umożliwia zastosowanie specjalnych filtrów dzięki którym możemy wyszukać interesującą nas opcję. Po prawdzie w filtrach tych istnieje możliwość zaznaczenia opcji pt. oferta prywatna, jednak szczwani handlarze i na to mają sposób. Większość z nich chce być pomijana w tego rodzaju kryteriach, dlatego najzwyczajniej w świecie mija się z prawdą. Na portalach aukcyjnych w dużej mierze figurują konta prywatne, które są niczym innym jak przedstawicielstwa przedsiębiorstw których głównym źródłem dochodu jest sprzedaż, bądź skup samochodów. Weryfikacja takiej osoby powinna nastąpić na etapie rozmowy telefonicznej. Jak ją prowadzić, aby przejrzeć zamiary sprzedawcy? Prezentujemy hipotezę :
– Dzień dobry, czy ogłoszenie o sprzedaży auta jest aktualne?
– Witam, ale które? / którego auta?…
Zdarza się, że osoba prywatna zamierza sprzedać więcej niż jedno auto, bo wyjeżdża z kraju, albo straciła prawo jazdy, a nawet – zamierza zainwestować i brakuje jej środków. W takich sytuacjach warto posłużyć się drugą metodą weryfikacyjną. Oto ona :
– Dzień dobry, interesuje mnie kolor podświetlania zegarów w Fordzie oraz czy koła są pełnowymiarowe, czy objazdowe.
Handlarz – pośrednik zakładając, że auto użytkował jednorazowo, bądź wcale z pewnością nie będzie znał odpowiedzi na tak szczegółowe pytania, co przybliży nas do pozytywnej weryfikacji.
Inną metodą przejrzenia zamiarów potencjalnego sprzedawcy jest weryfikacja jego numeru telefonu. Warto podkreślić, że numer telefonu to podstawa kontaktu na tego rodzaju portalach pośredniczących, zaś nierzadko numer ten wymagany jest w celu założenia konta. Po wpisaniu numeru telefonu w popularnej wyszukiwarce internetowej wyświetlą nam się najpewniej inne ogłoszenia osoby sprzedającej, co świadczy tylko i wyłącznie o tym, że jest to biznesmen parający się działalnością jaką jest skup aut.
Na koniec warto przeglądać uważnie zdjęcia widniejący przy ogłoszeniach. Handlarze często przez nieuwagę popełniają szkolne błędy i w tle zdjęcia można zaobserwować szereg innych pojazdów – również dedykowanych transakcjom. Ważnym aspektem jest tu również wnętrze pojazdu – współczesne firmy zajmujące się pośrednictwem w celu zachowania czystego wnętrza posługują się jednorazowymi dywanikami z folii, bądź papieru. Często widnieje na nich logo danej marki, co świadczy wyłącznie o tym, że mamy do czynienia z handlarzem samochodów.